19/4/11

Ταξίδι στην Δανία. Οι εντυπώσεις μου./ Visiting Denmark, our impressions

Με την επιχορήγηση του Ευρωπαικού προγράμματος Comenius πήγαμε στη Δανία. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε με παιδιά από άλλες χώρες (Νορβηγία, Πολωνία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και φυσικά Δανία). Όλοι μαζί κάναμε μαθήματα Δανικών όπου μάθαμε απλές ερωτήσεις όπως : "πώς σε λένε" "από πού είσαι" και τις αντίστοιχες απαντήσεις τους , καθώς και τους αριθμούς.
Διδαχτήκαμε πως να μπαίνουμε στον διαδικτυακό κόσμο το secondplace αφού πρώτα μας δημιούργησαν λογαριασμούς. Παρακολουθήσαμε μαζί με τους μαθητές των άλλων χωρών μερικά μαθήματα που γίνονται στο σχολείο , όπως το εργαστήριο της φυσικής και μαγειρικής.
Όλες οι χώρες παρουσίασαν τι ξέρουν για τις πηγές ενέργειας καθώς και πως τις χρησιμοποιούν στη χώρα τους. Η χρήση του νερού δεν έλλειψε από αυτές.
Επιπλέον είχαμε την ευκαιρία να πάμε στο δημαρχείο της πόλης και σε ένα μουσείο που πραγματευόταν την ιστορία της Δανίας. Επίσης παίξαμε διάφορα αθλήματα μαζί όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ και runbold (κάτι σαν το μπέιζμπολ). Τα απογεύματα βγαίναμε έξω με τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν.
Ήταν μια εμπειρία που θα άξιζε να έχει ο καθένας γιατί μαθαίνεις πολλά πράγματα για άλλους λαούς και διασκεδάζεις ταυτόχρονα. Ακόμα μαθαίνεις και νέα πράγματα, ανάλογα με το θέμα της συνάντησης του προγράμματος, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης μαθαίνεις πολλά πράγματα για τις συνήθειές τους όπως: 1) ότι τα αυτοκίνητα σταματάν όταν θέλει να περάσει ένας πεζός(όπως και σε όλες τις χώρες της Ε.Ο εκτός από την Ελλάδα)
2) την οργανωτικότητα τους
3) τα ωράριά τους (και κυρίως του φαγητού)
Λαμβάνοντας υπόψη όσα προείπα θα ήθελα να συμπληρώσω ότι τέτοιες ευκαιρίες δε σου δίνονται 2η φορά και πως όποιος έχει την ευκαιρία να κάτι παρόμοιο πρέπει να συμμετάσχει γιατί ένα είναι το σίγουρο: Δε θα χάσει. Ειρήνη Χατζηδάκη

Το ταξίδι στην Δανία για έμενα ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Η φιλοξενία μου σε αυτή την χώρα ήταν άριστη καθώς γνώρισα καινούργιους ανθρώπους και ξεναγήθηκα στον πολιτισμό και την κουλτούρα αυτού του τόπου.
Με την άφιξη μας στο Handerslev δεν χάσαμε καιρό αφού κάναμε την πρώτη ξενάγηση στο σχολείο. ΄Επειτα οδηγηθήκαμε στα σπίτια στα οποία θα μέναμε για την υπόλοιπη εβδομάδα.
Την δεύτερη ημέρα, αφού συγκεντρώθηκαν όλα το παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες όπου η μια θα μπορούσε να παρακολουθήσει μια ώρα μαθήματος και η άλλη να περιηγηθεί στον κόσμο του second places ενός ηλεκτρονικού κόσμου μάθησης και εκπαίδευσης, Έπειτα οδηγηθήκαμε στο δημαρχείο όπου εκεί μας παρουσίασαν συνοπτικά μερικά στοιχειά για την ιστορία και τον πολιτισμό του Handerslev, η ημέρα τέλειωσε κάνοντας μια βόλτα με τα παιδιά στο κέντρο της πόλης.
Την τρίτη ημέρα όλες οι χώρες παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με το νερό και την ενέργεια. Ήρθε και μια δημοσιογράφος για να πάρει συνέντευξη για όσα συνέβαιναν γύρω από το πρόγραμμα. Η ημέρα τελείωσε κάνοντας βόλτες όλοι μαζί στο κέντρο της πόλης και γύρω από την τοπική λίμνη. Την τέταρτη ημέρα επισκεφτήκαμε ένα μουσείο όπου εκεί μάθαμε για την ανάμιξη της Δανίας στον β' Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς και της μάχες της με την Πρωσία. Στη συνέχεια συγκεντρωθήκαμε όλοι στο σπίτι της κοπέλας που με φιλοξενούσε για να συζητήσουμε της εντυπώσεις μας. Η πέμπτη και η τελευταία ημέρα πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη καθώς την περάσαμε όλοι μαζί παίζοντας ποδόσφαιρο και αλλά παιχνίδια που φημίζονται στην περιοχή όπως επίσης ψήνοντας ψωμί στην φωτιά που ανάψαμε στο προαύλιο του σχολείου.
Τέλος η ημέρα αποχώρησης ήταν πολύ συγκινητική επειδή έπρεπε να αποχαιρετίσομε όλους τους νέους φίλους μας και να αφήσουμε πίσω όλες της ωραίες στιγμές που είχαμε περάσει μαζί. Παρόλα αυτά κανονίσαμε να ξαναβρεθούμε το καλοκαίρι στην Ελλάδα .Για έμενα το ταξίδι στην Δανία θα μου μείνει για πάντα μια αξέχαστη εμπειρία.
Αντώνης Βελλόπουλος

Οι εντυπώσεις μου από το ταξίδι ήταν καλές, αν και το ταξίδι ήταν κουραστικό οι άνθρωποι εκεί μας υποδέχτηκαν ζεστά και με χαμόγελο .
Την πρώτη μέρα γνωριστήκαμε με τα παιδία που θα μας φιλοξενούσαν. Τα σπίτια είναι όλα μεγάλα και περιοχή αν και λίγο έρημη (αφού τα παιδιά κοιμούνται πολύ νωρίς) είναι πεντακάθαρη.
Το φαγητό την πρώτη μέρα ήταν ένα παραδοσιακό Δανέζικο γεύμα με βραστές πατάτες και κεφτεδάκια.
Την επομένη μέρα (Τέταρτη) μας έκαναν μια σύντομη ξενάγηση στο σχολείο τους , το οποίο είναι τεράστιο και πολύ καλά εξοπλισμένο ( υπολογιστές διαδραστικοί πίνακες κ.α.) επίσης είναι πολύ καθαρό. Μετά βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες με όλα τα παιδιά και από τις άλλες χώρες και γνωριστήκαμε όλοι μεταξύ μας. Το βράδυ κάναμε μια βόλτα στη γειτονιά των παιδιών για να δούμε πως και που ζουν. Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες στην περιοχή τους οπότε τα παιδιά δεν βγαίνουν και πολύ έξω έχουν γήπεδα ποδοσφαίρου περίπου κατά τις 10 και μισή γυρίσαμε σπίτι .
Την πέμπτη κάναμε τις παρουσιάσεις μας, όλες οι χώρες και προσπαθήσαμε όλοι μαζί να τραγουδήσουμε ένα τραγούδι στα δανικά. Αφού τελειώσαμε με τις παρουσιάσεις και μετά το διάλειμμα για φαγητό επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της περιοχής όπου ένας μάλλον σύμβουλος μας έκανε μια παρουσίαση για της πόλη τους και μας κέρασαν μια πορτοκαλάδα .
Το βράδυ πήγαμε στο κέντρο της πόλης που είναι τα μαγαζιά. Ήταν πανάκριβα όλα εκεί και είχε λίγα μαγαζιά και μερικά εστιατόρια. Κατά τις 8 φάγαμε βραδινό (τρώνε βραδινό πολύ νωρίς).
Την Παρασκευή ήταν μεγάλη μέρα … πήγαμε σε ένα μουσείο το οποίο μιλούσε για τον πόλεμο του 1864 της Δανίας ενάντια στην Πρωσία. μας μίλησαν για την κατάσταση εκείνη την εποχή και μας έδειξαν κάποιες ''ταινίες'' καθώς και πως ήταν οι στολές και τα όπλα τους . Μετά πήγαμε για φαγητό σε ένα τοπικό σαν αθλητικό κέντρο κλειστό, όπου μετά το φαγητό παίξαμε όλοι μαζί μπάσκετ. Τέλος εμείς (τα κορίτσια) πήγαμε με τις κοπέλες που μας φιλοξενούσαν στο εμπορικό κέντρο και ψωνίσαμε από τα πανάκριβα μαγαζιά. Το βράδυ πήγαμε όλες στο σπίτι της κοπέλας που φιλοξενούσε την Ελευθερία και απαγγείλαμε πίτσες και καθίσαμε και συζητούσαμε .
Το Σαββάτο πήγαμε στο σχολείο τους και κάτσαμε όλοι μαζί , παίξαμε ποδόσφαιρο , μπάσκετ και ένα παραδοσιακό παιχνίδι σαν το μπέιζμπολ, φάγαμε σπιτικό φαγητό και καθίσαμε όλοι μαζί στο χορτάρι . Μετά εγώ η Ελευθερία και η Ειρήνη πήγαμε στη legoland που είναι ένα πάρκο με διαφορά παιχνίδια σαν λούνα Παρκ και διαφορά ''εκθέματα'' φτιαγμένα από lego, είναι από τα πιο γνωστά μέρη στη Δανία να επισκεφτείς. Όταν γυρίσαμε πήγαμε όλοι μαζί στο πάρκο της γειτονιάς τους μαζί με τους άλλους Δανούς με τους οποίους γίναμε φίλοι.
Η Δανία είναι μια πολύ οργανωμένη χωρά με καλούς ανθρώπους, περάσαμε πολύ καλά αν και ο τρόπος ζωής μας είναι τελείως διαφορετικός από τον δικό τους. Βγάλαμε πολλές φωτογραφίες και ανταλλάξαμε facebook σχεδόν με όλα τα παιδιά . Την Κυριακή, αφού αποχαιρετήσαμε τα παιδιά στο σχολείο και τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν πήραμε το τρένο και πήγαμε στην Κοπεγχάγη και κάναμε το γύρο της πόλης με τουριστικό λεωφορείο ήταν φανταστικό! Είδαμε και την περίφημη γοργόνα η όποια δεν μας έκανε και μεγάλη εντύπωση. Τέλος ο Αντώνης έκανε μια σύντομη βουτιά στη θάλασσα διπλά στη γοργόνα. Ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι και πιστεύω όλα τα παιδιά πέρασαν παρά πολύ καλά . Λορέτα Μισκάλα

Το ταξίδι στη Δανία τελείωσε και μαζί του έφυγαν όλες οι μέρες που θα θυμόμαστε για πάντα. Αυτές οι μέρες αποτελούν μια καινούρια, ξεχωριστή εμπειρία που με γεμίζει με χαρά και ενθουσιασμό.
Με την άφιξή μας στο Handerslev, ημέρα Τρίτη, χωρίς καμιά αργοπορία και χωρίς να μας εμποδίζει ο βροχερός καιρός της Δανίας, πήραμε το λεωφορείο που θα μας οδηγούσε στο σχολείο. Εκεί μας περίμενε ένα λαχταριστό γεύμα και μια ξενάγηση στο εξαιρετικό σχολείο τους. Αφού οδηγηθήκαμε στα σπίτια των παιδιών, αφήσαμε τα πράγματα, και τα παιδιά μας έκαναν μια μικρή κατατόπιση των κεντρικών σημείων της πόλης. Όταν άρχισε να σκοτεινιάζει γυρίσαμε σπίτι και πέσαμε για ύπνο, αφού γευτήκαμε τη βραδινό .
Την επόμενη μέρα μας περίμενε ένα μάθημα με τις βασικές εκφράσεις των δανικών και μια περιήγηση στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα Second-Places. Ύστερα, στο δημαρχείο είχαν ετοιμάσει μια παρουσίαση για να μας ενημερώσουν σχετικά με πληροφορίες και εργασίες του δήμου. Το βράδυ πέρασε με μια βόλτα στο κέντρο της πόλης.
Ημέρα Πέμπτη. Ο καιρός συννεφιασμένος και στο σχολείο έπρεπε να παρουσιάσουμε τις εργασίες σχετικά με την ενέργεια και το νερό, αλλά και να μιλήσουμε με κάποιους δημοσιογράφους της τοπικής εφημερίδας οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν για το πρόγραμμα. Το απομεσήμερο γέμισε με μια βόλτα στην πόλη και με μια μικρή πεζοπορία στην όχθη της λίμνης.
Τέταρτη μέρα στη Δανία και έχουμε γνωρίσει τα παιδιά και τον τόπο τους, αλλά ακόμα δεν είμαστε ενημερωμένοι για την ιστορία της πόλης και της Δανίας.
Έτσι οργανώθηκε μια εκδρομή σε ένα τοπικό μουσείο όπου θα μα πληροφορούσαν για τον πόλεμο των δανών εναντίων των πρώσων το 1864. Ώσπου να πέσει το νυχτερινό σκοτάδι τριγυρίζαμε σκόρπιοι στους δρόμους της πόλης κοιτάζοντας τις βιτρίνες των μαγαζιών στους πεζόδρομους και τις πλατείες της. Αφού βράδιασε, μαζευτήκαμε στο σπίτι μιας κοπέλας, η οποία την προηγούμενη μέρα έκλεισε τα δεκαπέντε τις χρόνια, και συζητήσαμε για τις διαφορές των τόπων καταγωγής μας.
Τελευταία μέρα, η μέρα του αποχαιρετισμού. Ήταν κατά τη γνώμη μου η πιο ωραία μέρα, γιατί παίξαμε όλοι μαζί ομαδικά παιχνίδια και συζητώντας γύρω από τη φωτιά, ψήνοντας παραδοσιακά ψωμάκια., αλλά και η πιο δυσάρεστη λόγω του αποχαιρετισμού. Στον ουρανό υπήρχε μια ατελείωτη λιακάδα, αλλά στο μυαλό μου συννεφιά γιατί σκεφτόμουν τον καιρό που θα κάνω να ξαναδώ αυτά τα καταπληκτικά παιδιά. Το απόγευμα κάναμε τον συνηθισμένο περίπατο γύρω από τη λίμνη και στους δρόμους της πόλης, συζητώντας τις εμπειρίες αυτών των ημερών.
Την ημέρα του ταξιδιού, ημέρα Κυριακή, αφιερώσαμε χρόνο στην Κοπεγχάγη κάνοντας τον γύρο της πόλης με ένα τουριστικό λεωφορείο. Μόλις όμως η ώρα πήγε έξι το απόγευμα, έπρεπε να αφήσουμε πίσω μας τη Δανία και μαζί της τις αξέχαστε εμπειρίες αυτής της βδομάδας.